CARA TOPUP


CARA TOPUP

1. CARA TOPUP ONLINE
1. Anda perlu log-in di web reload www.68topup.com/
  • Diruang Mobile No, masukkan nombor telefon yang anda daftar.
  • Diruang password, masukkan password anda.
  • Klik LOGIN.
 
2. Server akan hantar tac no (jika ada) ke telefon anda, masukkan tac no ke ruangan TAC. (no tac sentiasa berubah)
  • Klik menu Reload untuk jual topup online.
  • Klik menu Paybill untuk bayar bil postpaid.
  • Dan seterusnya.....
SMS report transaksi tidak akan dihantar jika topup menggunakan web reload, sila semak di web reload beberapa minit selepas itu.


 2. CARA SMS TOPUP
 



CARA TOPUP (E-RELOAD)
FORMAT:
No Hp Pelanggan.KodProduk&Nilai

CONTOH:
Ingin Topup Celcom RM10 ke No 0191234567

TAIP SMS:
0191234567.C10

Hantar ke NO SERVER anda




CARA MOHON NO PIN TOPUP (SOFT PIN)

FORMAT:
No Hp Pelanggan.KodProduk&Nilai

CONTOH:
Ingin Beli DIGI PIN RM10 

TAIP SMS:
01121234567.DP10

Hantar ke NO SERVER anda




CARA SEMAK BAKI / MODAL

PENERANGAN:
Untuk semakan Baki, ID Agent dan Jumlah Jualan pada hari tersebut.

TAIP SMS:
BAL

Hantar ke NO SERVER anda




Penting!!!
Setiap transaksi MESTI dihantar ke NO SERVER kecuali sms Tambah Modal. Save NO SERVER yang sama rangkaian dengan anda bagi tujuan sms topup. Hantar setiap transaksi ke NOMBOR PUSAT SERVER mengikut rangkaian anda selaku penjual, bukan mengikut rangkaian pembeli.
Jika anda mendaftarkan no telefon Celcom, maka sms jualan topup anda perlu dihantar ke no server Celcom 0135826868, walaupun anda topupkan untuk no digi, maxis, umobile, tunetalk dan sebagainya.

 SMS To Gateway Number

Telco                                         Gateway Number

CELCOM                                 60135826868
DIGI                                          60104676868
MAXIS                                     60104656868
UMOBILE                               60166204444
TUNE TALK                            60135826868
X O X                                        60135826868


PRODUK BOLEH JUAL, KOD DAN ARAHAN
(Active = boleh jual | Down = tidak boleh jual)
Pembayaran bil adalah sekadar perkhidmatan, tidak diberikan keuntungan namun anda boleh kenakan caj perkhidmatan RM1/RM2 setiap perkhidmatan (terpulang pada anda )
















 3. MASALAH TOPUP
Semak Transaksi

FORMAT: CHECK[JARAK]Nombor Pelanggan
CONTOH: CHECK 0123456789
CAJ SERVER: PERCUMA 

REPLY 1: 0123456789 - 1) 06/03 0029: RM5 SUCCESS - GOT DN (Dah Masuk)
REPLY 2: 0123456789 - 1) 06/03 0029: RM5 SUCCESS - NO DN (Tak Masuk)
REPLY 3: 0123456789 - 1) 06/03 0029: RM5 COMPLETED - GOT DN (Tak Masuk)
REPLY 4: 0123456789 - 1) 06/03 0029: RM5 COMPLETED - NO DN (Tak Masuk)
REPLY 5: 0123456789 - 1) 06/03 0029: RM5 PENDING - NO DN (Tak Masuk)
REPLY 6: 0123456789 - 1) 06/03 0029: RM5 INVALID - GOT DN (Modal Dah Dikembalikan)
REPLY 7: 0123456789 - 1) 06/03 0029: RM5 INVALID - NO DN (Modal Dah Dikembalikan)
REPLY 8: 0123456789 - 1) 06/03 0029: RM5 REFUNDED - GOT DN (Modal Dah Dikembalikan)
REPLY 9: 0123456789 - 1) 06/03 0029: RM5 REFUNDED - NO DN (Modal Dah Dikembalikan)

Nota: Jangan ulang transaksi jika menerima 'REPLY 2-5', Hubungi CARELINE
Laporan
1. Untuk masalah Berkaitan SERVER, PRODUK, TOPUP & TAMBAH MODAL KE AKAUN COMPANY.
CARELINE - SMS ke 016-432 3333 (10am-10pm)
2. Untuk masalah Berkaitan PENDAFTARAN & TAMBAH MODAL KE AKAUN ADMIN AZRIN MOHD - 019-422 2648